Každý z bratislavských mostov je unikát. Prístavný most je jediný most v SR slúžiaci súčasne automobilovej doprave, železnici, ale i chodcom a cyklistom.



Most SNP je architektonickým unikátom a zároveň jediným mostom, ktorý nemá pilier v rieke. Most Apollo získal prestížnu OPAL Award a dodnes je jediným mostom s takým rozpätím pola a hmotnosťou, ktorý bol zostavený na brehu a následne otočený na podporu v rieke. Most Lafranconi je prvým betónovým mostom ponad Dunaj. Obnovený Starý most mal zasa najviac názvov – Most Františka Jozefa, Štefánikov most, Most Červenej armády a Starý most. Zaujímavosťou je, že pri stavbe alebo rekonštrukcii každého z bratislavských mostov bol projektant Miroslav Maťaščík.
Autor textu: Štefan Cipár
Tento náš print je už žial vypredaný. Môžte nás sledovať aby vám iný limitovaný print neunikol, alebo si kúpiť jeden z našich nelimitovaných.