Predchodca dnešných moderných trolejbusov zabezpečoval v Bratislave (vtedy ešte Prešporku) dopravu do rekreačnej lokality Železná studnička v rokoch 1909 – 1914.
Moderné trolejbusy sa v hlavnom meste Slovenska objavili v roku 1941 už ako súčasť riadnej mestskej hromadnej dopravy. Po prvých zahraničných trolejbusoch boli od roku 1951 dodávané prevažne československé, neskôr české trolejbusy Škoda. Do roku 1960 boli trolejbusmi nahradené všetky vnútromestské autobusové linky. Sľubný rozvoj trolejbusovej dopravy v 60. a 70. rokoch 20. storočia pribrzdili lacné pohonné hmoty pre autobusy, ale následné ropné krízy ich pripravovaný zánik odvrátili a dali ekologickým trolejbusom opäť zelenú. V roku 1985 začali premávať prvé veľkokapacitné kĺbové trolejbusy Škoda Sanos. Po veľkej obnove vozidlového parku boli od roku 2015 takmer všetky trolejbusy nízkopodlažné a klimatizované. Dnešný rozvoj trolejbusovej dopravy počíta aj s hybridnými trolejbusmi, ktoré môžu časť trasy premávať aj mimo trolejového vedenia.
Autor textu: Matej Kavacký
Tento náš print je už žial vypredaný. Môžte nás sledovať aby vám iný limitovaný print neunikol, alebo si kúpiť jeden z našich nelimitovaných.