Začiatok bratislavskej mestskej hromadnej dopravy sa datuje do roku 1895, kedy začali v meste premávať prvé električky.



Do štyroch rokov sieť električiek pokryla hlavné ťahy vtedajšieho Prešporku medzi centrom mesta a železničnými stanicami. Nepriaznivá hospodárska situácia po 1. svetovej vojne takmer spôsobila zrušenie bratislavských električiek, ale vďaka veľkej modernizácii po roku 1925 sa ich podarilo zachrániť. Výstavba nových tratí postupovala veľmi pomaly a do roku 1957 sa trate predĺžili len do Karlovej Vsi, na Vajnorskú ulicu a na krátku dobu aj do Petržalky. Do roku 1974 boli pôvodné dvojnápravové električky nahradené štvornápravovými električkami ČKD-Tatra T2 a T3 a kĺbovými električkami K2 československej výroby. S výstavbou sídlisk sa električky do roku 1989 stali nosným dopravným systémom v Rači, Ružinove, Karlovej Vsi, Dúbravke a na Zlatých pieskoch. Nákupom nízkopodlažných veľkokapacitných električiek, modernizáciou a výstavbou nových tratí po roku 2014 sa električková doprava v Bratislave stáva moderným dopravným prostriedkom na úrovni 21. storočia.
Autor textu: Matej Kavacký
Tento náš print je už žial vypredaný. Môžte nás sledovať aby vám iný limitovaný print neunikol, alebo si kúpiť jeden z našich nelimitovaných alebo iný produkt s touto lokalitou.